|
Istorijat Higla1964 – osnovano je "Iglo" kao preduzeće za preradu, skladištenje i promet poljoprivrednih proizvoda u Horgošu. Ideja da se osnuje preduzeće ovog tipa proisteklo je iz potrebe za skladištenjem ogromnih količina povrća i voća. Kapacitet rashladnog-skladišnog prostora iznosio je 2.500 tona. 1978 - doneta je strateška odluka da se kapacitet rashladno-skladišnog prostora poveća na 13.000 tona, kao i da se započne sa preradom povrća putem dubokog zamrzavanja na novoj tehnološkoj liniji kapaciteta 5.000 tona godišnje. 1981 – gradi se novi skladišni kapacitet za režim na 0°C i -20°C, sa čime ukupan rashladni prostor iznosi skoro 20.000 tona. Hladnjača postaje veliki izvoznik proizvoda i usluga u svojoj delatnosti poslovanja. 1990 – ekonomska kriza, sankcije, ratovi doveli su do umanjenja nivoa proizvodnje i izvoza roba i usluga. U ovim teškim okolnostima oprema je sačuvana u funkcionalnom stanju, gasifikovane su preradne linije sa prirodnim gasom, pokriveni ravni krovovi fabrike, sačuvana radna snaga, a stalnim kontaktima su očuvani dobri poslovni odnosi sa partnerima. 1995 – rešenjem Savezne uprave Carina, Hladnjača "Iglo" postaje carinsko skladište. 1998 – preduzeće "Iglo" menja svoj naziv u "Higlo" zbog postojanja istoimene multinacionalne kompanije u Holandiji, čije osnivanje datira posle horgoškog "Igla" ali je izvršila zaštitu svog imena kao pravnog lica. 2000 – nakon ukidanja sankcija povećava se iskorišćenost kapaciteta. Kupljen je novi kombajn za berbu graška, kao i najmoderniji kombajn za ubiranje boranije. Velika investicija je bila i investiranje u protočni tunel za zamrzavanje povrća i nove delove linije za boraniju. Iste godine, nabavljena je automatska mašina za pakovanje, firme "Rovema". 2001 – da bi zadovoljili najstrožije evropske kriterijume nabavljena je najsavremnija mašina za prebiranje proizvoda po boji i obliku, firme "Barko". Na ovaj način konkurentnost je obezbeđena na najprobirljivijim tržištima. 2004 – dolazi do promene vlasničke strukture, samim tim i do promena u poslovnoj politici preduzeća. Unapređuju se postojeći, i uvode novi sektori kao što su marketing, PR i IT sektor. Strategija je usmerena na osvajanje novih i proširenju postojećih tržišta. 2006 – rezultati redovnih kontrola ukazuju na visoki kvalitet i nutritivnu vrednost proizvoda Hladnjače "Higlo" koja dobija cenjeni HACCP sertifikat. 2009 – obezbeđena je i kompletirana linija za preradu graška. Uz rashodovanje starih, kupljeni su novi kombajni sa znatno većim kapacitetom. Ujedno je povećan i proširen preradni kapacitet. Uloženo je u prodajni tim i vozni park, ustaljeno ambulantno snabdevanje, obezbeđeni su rashladni uređaji i instalirani u objekte, i unapređena je celokupna distribucija. |
|